Pages

lundi 11 février 2013

Reçelli Rulo








Içindekiler : Hizli kek, muhallebi, reçel


Hizli Kek tarifi

Malzemeleri :
  • 5 yumurta
  • 125g seker
  • 125g un

Hazirlanisi :

Yumurtalarin beyazini kar gibi çirpin, sekeri ekleyin.
Yumurtanin sarisini ekleyip yavas yavas karistirin ve sonunda unu yavasça karistirin solmamasi için.
Büyük uzun dörtken tepsiye, yagli kagit üzerine ince bir sekilde döküp düzleyin.
220, 230 derecede pisirin üzeri biraz kizarasiya kadar.
Firindan çikardiktan sonra kagidin kenarindan tutup bir bezin üzerine koyup üstünü ayni bez ile örtüp sogumaya birakin.


Muhalebi tarifi :

  • 500g süt
  • 125g seker
  • 3 yumurta sarisi
  • 25g un
  • 25g nisasta
  • 1 paket vanilya sekeri
  • Yeterince reçel ben dut reçeli kullandim
Hazirlanisi :

Sütü sekerin yarisiyla isitin.
Süt isinirken, yumurtanin sarisini,sekerleri, nisastayi unu iyice çirpin.
Içine isinan sütten ilave edip sivilastirin.
Kaynamis sütün içine yumurta karisimini ekleyin ve 2 dakika karistirarak muhallebiyi pisirin,
Pistikten sonra sogumaya birakin.

 


Rulo Kekin hazirlanisi :

Biraz su ile reçelin suyunu (istediginiz reçeli alabilirsiniz) eritin.
Keki reçelin suyu ile islatin.
Üzerine muhallebiyi sürün.
Onun üzerine de reçeli meyveleriyle (meyve parçaciklari varsa),
Rulo yapip sogumaya birakin.
Üzerini istediginiz gibi süsleyin, ben burada krem santi ile süsledim üzerine çikolata parçaciklari ekleyerek.
Dilimleyerek Servis edin.

Not: Bu tarif ile gördügünüz gibi iki küçük rulo elde ettim, tepsilerim küçük oldugu için. Isterseniz bikerede büyük tepsiye dökebilirsiniz.


Afiyet Olsun =)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire