Pages

mercredi 30 janvier 2013

Pamuk Poğaça‏

Ne zamandan beri yumusacik bir pogaça tarifi ariyordum. Malesef denediklerim hiç güzel olmamisti :(

Alhamdulillah bir akrabamizin evine gitmistik bu pogaçalari tanidim, tarifini aldim ve hayalimin poaçalarina kavusmustuuum Alhamdulillahh ! Nasil sevinmistim bilemezsiniz :))

Çok kolay ve yumusacik bir tarif !

Iste o ‏Poğaça‏lar:



Malzemeleri:
  • 3 su bardağı süt 
  • 1 su bardağı sıvı yağ 
  • 4 çorba kaşığı şeker 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 kare yaş maya 25 g  
  • Yaklaşık 1 kilo un
  • 1 yumurta 
  • Susam çörekotu

Hazırlanışı:


 



























İlk önce sıvıları karıştırın: sütün iki su bardağını ısıtın ılık olması lazım. Karıştırma kabının içine mayayı ufalayıp, şekeri, yağı, ısıtılmamış sütü ve ısıtılmış sütü döküp karıştırın. Kabarmasını bekleyin.

Kabardıktan sonra unu eleyerek ekleyin. Tuzu una karıştırıp ekleyin.
Hamur tam kıvamını aldığında kulak memesi yumuşaklığında olacak ama elinize yapışması lazım, bundan sonra 4-5 dakika daha yoğurun .

Üzerini örtüp kabarmasını bekleyin. 


Mayalandıktan sonra elinizi yağa batırıp küçük bezeler alıp el uzunluğunda açın . Uçlarını uzunlaya kesin. Hamuru tam kesmeyin, içinden kesin resimdeki gibi.
kesilmemiş yere isterseniz bir harç koyabilirsiniz (ben boş yaptım, öylede çok güzel oluyor), ondan sonra ucundan tutup sarın.
Ay şeklini verip yağlanmış tepsiye veya yağlı kağıt üzerine aralıklı yerleştirin.

Bir saat kabarmasını bekleyin. Üzerine yumurtayı sürün  ve üzerine susam, çörekotu serpin.

Önceden ısıtılmış 190 derecede fırında pişirin .

Altı kızarmaya başladımı hemen üzerini kızarmaya koyun, yani hafif kızarsa yeter.
Önemli olan altı çok kızarmaması.
Bir kaba bez koyup poğaçaları ona sarıp öyle saklayın. Kurumaması için.

Afiyet Olsun =)


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire