Pages

lundi 7 octobre 2013

Kremali Peynirli Saç böregi

Bugün yeni bir krep tavasi aldim. Ben aslinda alirken mayali ekmek böyle börek yapmak için aldim. Pek krep yapmam ama ondan da yapabilirim. Aslinda bildiginiz elektrik tava hersey için kullanabilirsiniz ^^
Alir almaz hemen denedim ve çok güzel pisiriyor.
Annem ile de bu böregi kafadan uydurup yaptik ve oldukça lezzetli oldu ! O peynir kokusu eve bi yayildi .... Offf anlatamam o güzel kokuyu yaaa <3

Mutlaka sizde deneyin bu tarifi ^^






Hamur Malzemeleri:

1 kg un (ben kepekli un kullandim, istege göre)
Yarim paket yas maya (42g lik paket)
Yarim paket toz patates püresi veya 1 büyük haslanmis patates püresi
2 sur bardagi ilik süt
Tuz
Aldigi kadar ilik su

Iç malzemeleri:

1 paket Labne peyniri veya kaymak (crème fraîche) 500g
1 demet maydanoz
1 demet taze sogan
1 su bardagi kasar rendesi
1 su bardagi mavi küflü peynir (rocquefort) istege göre veya 2 su bardagi beyaz peynir


Hazirlanisi:


Hamurun malzemelerini karistirip yogurun. Suyu yavasça ekleyip kulak memesinden biraz sert bir hamur yogurun.
Içindeki patates yumusak olmasini sagliyor. Kabarinca biraz yumusayor onun için çok yumusak yogurmayin yoksa açilmasi zor olur.
Üstünü kapatip 2 saat mayalanmasini bekleyin.

Iç harcini hazirlamak için: maydanozu ve yesil sogani ince dograyin.
Rendelenmis peynirler ile kremayi ve yesillikleri karistirin.

Hamur mayalandiktan sonra tavanizin boyutuna göre bezeleyin.
Bir bezeyi alip az unlayip açin.
Harçtan alip hamurun sadece bir kenarina koyun içini fazla doldurmayin tasmamasi için. Obur tarafi onun üzerine kapatin. Kenarlarina iyice basin açilmamasi için.
Iki tarafi kizarasiya kadar pisirin.

Afiyet Olsun ^^

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire