Pages

lundi 23 septembre 2013

Çikolatali Kurabiye

Uzun bir araliktan sonra Tekrar karsinizdayim tariflerim ile.
Türkiyeye gittim geldim Alhamdulillah. Ve bazi seyler ögrendim: Türkiyede krema çok pahali Fransaya göre, kakao çok koyu renkli az kullanmak lazim :D Bir muhallebi yapmistim sim siyah oldu hehe, bitter çikolata da ayni rengi siyah idi.
Belki benim bulundugum yerdeki buldugum malzemelerden mi bilmiyorum ama bir karar verdim:
Bundan sonra tariflerime daha dikkat edecegim Türkiyedeki herkezin büdcesine uygun tarifler yapmaya daha çok gayret edecegim Allah'in izni ile.
Mesela krema kullandigim bir tarifte Türkiyede labne peyniri kullandim çok lezzetli oldu tadi çok benziyordu.

Neyse Kurabiyelerime geçeyim; çok sevdigim bir kurabiye tarifi Leyla aplanin sitesinden aldigim bir tarifi kendime göre biraz degistirdim :) Umarim sizde begenirsiniz ^^







Malzemeler:

250 gr Yumusak Tereyag 
1 su bardagi sivi yag 
2 yumurta

10 yemek kasigi pudra sekeri veya 8 yemek kasigi tozseker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldigi kadar un (Kurabiye hamurundan daha yumusak olmali)


Süsü için:

Ben mari usulü eritilmis çikolata, istege göre (beyaz, sütlü, bitter, fistikli...)


Hazirlanisi:



Un hariç bütün malzemeleri karistirin.
Unu yavas yavas ekleyin.
Yumusak bir hamur olmasi lazim.
Ele hafif yapisan bir hamur elde ettikten sonra un eklemeyi birakin.
Ben makine kullandim ama isterseniz pasta torbasi kullanabilirsiniz.
Makinenize hamurdan biraz koyup istediginiz ucu kullanip tepsinize az aralikli sekil verin.
Önceden isitilmis 180 derecelik firinda hafif kizarana kadar pisirin.
Soguduktan sonra bir tepsiye altina yagli kagit serip; kurabiyeleri yanyana dizin.
Isterseniz bir kurabiyeyi alip bir tarafini çikolataya batirabilirsiniz veya bir çatali çikolataya batirip kurabiyelerin üzerine çikolata ile çiziklar yapabilirsiniz.
Isterseniz bir korne yapip ince bir sekilde ucunu kesip çikolata ile ince çiziklar çizebilirsiniz.
Artik çikolata ile nasil süslemek isterseniz :)
Çikolatanin donmasini bekledikten sonra servis edebilirsiniz.
Hava almayan bir kutuda muhafaza edebilirsiniz.

Afiyet Olsun =)

Kaynak: http://www.leylaileyemeksaati.com/pastane-kurabiyesi/


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire