Pages

lundi 23 septembre 2013

Baharatli Kurabiye

Genellikte tuzlu olan herseyi daha çok severim tatlilara göre.
Ama bu Tuzlu ve baharatli kurabiyeleri denedikten sonra benim Favorilerimden oldu ! Üstelik ablamin kinasina bolca yaptik, kolayligindan bu tarifi seçmistik :)
Umarim sizde begenirsiniz bu kurabiyeleri.
Tarif Sepeti sitesinden alip, kendime göre ufak degisiklikler yaptim; burda tarifi ikilendim çünkü çok çabuk yeniliyo ve bence bir tarif az geliyor hehe.
Kalirsa da hava almayan bir kutuda muhafaza edebilirsiniz veya derin dondurucuda. 







Malzemeler:

250g margarin (oda sıcaklığında yumuşamış) 
200gr. kaşar rendesi 
2 Çorba kaşığı yoğurt
2 yumurta
8 çorba kaşığı sirke
2Tatlı kaşığı kabartma tozu
Aldığıkadar un (yaklaşık 6 su bardağı)
Köri,toz kırmızı biber, karabiber; istediginiz ve sevdiginiz baharatlari ekleyebilirsiniz

Üzeri için: 2 yumurta sarısı
Susam, çörek otu 

Hazırlanışı:




Bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar un ekleyerek yoğurun.
Unlanmış tezhahta hamuru oklava yada merdane yardımıyla çok ince olmayacak ölçüde açın.
Kurabiye kalıplarıyla, çay bardağıyla veya istediğiniz başka birşey ile şekil verip tepsiye dizin.
Ben burda ilk önce yumurta sarisini firça ile hamurun her tarafina sürdüm.
Kirtikli rulo biçakla kareler kestim.
O Karelerin üzerini de ayni bicakla çiziklar yaptim.
Susam ve çörek otu koyacaksaniz eger; çizik yapmaniza gerek yok.
Hamuru kesmeden önce susami hamurun hertarafina serpip öyle kesin.
Baska kalipla yapacaksaniz tepsiye dizdikten sonra yumurta sürüp susam ve çörek otu serpebilirsiniz.

Önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında hafif kızarıncaya kadar pişirin.


Afiyet Olsun :)


Kaynak: http://www.tarifsepeti.com/hamur-isleri/baharatli-kurabiye-tarifi-915.html">http://www.tarifsepeti.com/hamur-isleri/baharatli-kurabiye-tarifi-915.html

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire