Pages

vendredi 2 août 2013

Granite- Meyve Sulu Kar

Iste geçenlerde buldugum çok güzel bir tarif. Bu yaz sicaklarinda bence en güzel serinletici tatli !
Oldukça kolay ve çok lezzetli bir tatli.
Ramazan bayrami tam yaza dekkeliyor, ikramliklarda ben bu sene Granite ikram edecegim, serbetli tatlilardan daha degisik serinletici bir ikramim olacak insaaAllah sizde mutlaka deneyin ! ^^

Turkiyede böyle suruplardan satiliyor mu bilmiyorum ama Fransada çesitleri bol =)
Ama surup bulamazsaniz, meyve sulari ile deneyebilirsiniz.







Malzemeler:

Kabinizin büyüklügüne göre:
Su
Meyve suyu, meyve surupu

Hazirlanisi:


Derin bir kaba, kabin 4de 2sine kadar su koyun. Bir kat da meyve surubu koyun ve karistirin.
Eger ki meyve surubu kullanmiyacaksaniz taze meyve suyu kullanacaksaniz, damak tadiniza göre seker de ilave edin.
Mesela limon, portakal suyu..., istege göre seker ekleyin.
Bu karisimi derin dondurucuya, üstü açik bir sekilde koyun.
Bir iki saat sonra hafif donmaya baslicaktir, karistirin .
Bu islemi iki kez yapin ve sonra iyice donmasini bekleyin.
Tam dondugunda bir çatal yardimi ile buzun üstünü sürtün. Böylece kar olusacaktir.
Benim kabim biraz küçük geldi, onun için olusan kari bir kaba bosalttim ve bütün buz bitesiye kadar devam edin.
Bütün kari kalibiniza tekrar koyun artarsa ki bende artti baska kutuya koyup kapagini kapattip tekrar derin dondurucuya koydum.
Servis edeceginiz zaman bir kasik ile alip servis kaselerine koyabilirsiniz.
Degisik tatlardan yaptiysaniz, benim gibi karistirabilirsiniz.





Not: Ben bu sefer, çilek, limon, nane, seftali denedim.
Bu suruplardan Turkiyeye götürüp bolca kar yapacam  Allah'in izni ile :P

Afiyet Olsun =)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire