Pages

dimanche 21 juillet 2013

Bayat Ekmek Mantisi

Bayat Ekmekler Artik çöpe atilmasin ! Halen çogu insanlar bayat ekmeklerini çöpe atiyorlar ! Halbuki bilseler bu bayat ekmekle ne güzel yemekler yapabiliriz !
Rabbimin bize verdigine Sükretmezsek, israf edersek Bereketi kalirmi ?
Rabbim israftan korusun cümlemizi ! Amin

Cahide Jibek sitesinden aldigim bu tarifi paylasmak istiyorum sizinle. Öyle bir köfte ki o kadar kolay o kadar lezzetli ki denedigimde inanin ekmeklerim bayatlasada bu köfteden yapsam dedim :D
Sanki içinde et var gibi öyle lezzetliki siddetle size tavsiye ediyorum ! :D
CahideJibek sitesinden oldugu gibi kopyaliyorum.


 
Malzemeler
  • 1 adet bayat somun ekmek
  • 2 adet yumurta
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 10-12 dal maydanoz
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Karabiber,kırmızı pul biber,
  • 1 çay kaşığı kimyon
Üzeri için
  • 2 su bardağı koyu kıvamlı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı dolusu tereyağ ve toz kırmızıbiber
Kızartmak için: Zeytinyağı (Ben sivi yag kullandim)

Ekmek Mantısı Nasıl Yapılır?
  • Bayat ekmeği ufalayın veya robottan çekin.
  • Karıştırma kabına alıp içine rendelenmiş soğanı, ince kıyılmış maydanozu, 2 yumurtayı ve baharatları atıp malzemeler bütünleşene kadar yoğurun.
  • Hamurdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar alıp çiğköfte sıkar gibi sıkın.
  • Köfteleri kızgın yağa atıp, arkalı önlü kızartın. (Yoo hiç de yağlı olmuyor :) )
  • Köfteleri bir servis tabağına alın. Üzerine sarımsaklı yoğurt ve kızdırılmış biberli tereyağını dökerek servis edin.
  • Bununla yetinmeyip, başka katıklar arayanların Rabbim midelerinden büyük olan gözlerini doyursun. Amin

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire