Pages

mardi 16 avril 2013

Elmali Turta


Elma + Tarçin + Ceviz Nereye kullanirsaniz çok guzel oluyor !
Tum tatlilariniza ayri bir tat katar ! Bu turtayi ilk defa tadip denedim ve çoook begendim ! Ben ki elma, tarçin ve ceviz karisimini çok severim sadece kendisi bile çok guzel ! :P
Muhallebinin uzerine koyabilirsiniz, kurabiyelerin içne artik size kalmis . Ama bu Tarifi Siddetle Size Tavsiye Ediyorum !! ;)









Malzemeleri :

2 yumurta (1 tanesi uzerine surmek için)
3 su bardagi un
1 su bardagi pudra sekeri
125g yumusak tereyag
1 paket vanilya
yarim paket kabartma tozu

Iç harci için :

4 orta boy elma
5 yemek kasigi seker
1 su bardagi kirilmis ceviz
1 tatli kasigi tarçin

Hazirlanisi :


Kulak memesi yumusakliginda hamur malzemeleri yogurun.
Hamurun 3 de 1ini ayirin buyuk parçayi merdane ile kalibin boyutunda açin.
Yaglanmis turta kalibina yerlestirin kenarlarini biçagin sirti ile kalibin boyutunda kesin. (Kaliba dokanarak artan hamuru kesiyorsunuz.)

Elmalari rendeleyin seker ile pisirin. Pistikten sonra sogumaya birakin, soguduktan sonra tarçini ve cevizleri ekleyip karistirin.
Hamurun içine yayin.
Kalan hamuru açip seritler kesin. Ben tirtirli rulo biçagi kullandim suslu olsun diye =) yildiz kalip ile de yildizlar yaptim.

Turtanin uzerine enine ve boyuna aralikli dizilir. Uzerine kalp veya yildiz da koyabilirsiniz.
Yumurtayi uzerine surup 175 derecede onceden isitilmis firinda 40 dakika pisirin.
Ilimasini bekledikten sonra servis edebilirsiniz =)

Afiyet Olsun ! :)


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire