Pages

vendredi 7 mars 2014

Patatesli Kek

Bu Tarifi Kevserin Mutfaginda (kevserinmutfagi.com) buldum.
 Nasil anlattigini okuduktan sonra resimleri gördükten sonra nasil canim çekti bilemezsiniz !
Bende ilk firsatta hemen denedim !

Tek ilavem içine 1 su bardagi ince irmik eklemek istedim öylede çok güzel oldu =)

Tarifi oldugu gibi size kopyaliyorum ^^




Bu tarif ben mutfakta yeniyim, börek poğaça yapamam ama misafirlerime de ev yapımı lezzetli bir şeyler ikram etmek istiyorum diyenler için biçilmiş kaftan adeta. Hem yapımı kolay, hem de lezzetli mi lezzetli bir tarif. Patatesleri 1 gün önceden haşlayarak işinizi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Hatta keki tamamen önceki günden hazırlayıp servis edeceğiniz zaman ısıtmanız da yeterli olacaktır. Ben o an evde olmadığı için ekleyemedim ama içine ekleyeceğiniz bir avuç kıyılmış maydanoz veya dereotu lezzetini daha da arttıracaktır.

Kullandığım fırın kabı 21X21 ölçülerinde bir borcamdı. Oldukça küçük bir kap gibi görünebilir ama kek patatesten dolayı doyurucu bir yapıya sahip olduğu için dilimler küçük olsa da yetiyor. Ben kahvaltı sofrası için hazırlamıştım bu keki. Ama sizler 5 çaylarınız için, akşam misafirleriniz için, günleriniz için, kısacası her türlü çaylı organizasyon için yapabilirsiniz. Her ortama uyar yani.
Afiyetle kalın…
Malzemeler:
  • 2 yumurta,
  • 1 su bardağı süt,
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ,
  • 2 su bardağı un,
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu,
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz,
  • 2 adet haşlanmış patates,
  • Üzeri için susam ve çörek otu.
Hazırlanışı:

  1. Yumurtaları çırpın,
  2. Süt ve yağı ekleyip çırpın,
  3. Un, kabartma tozu ve tuzu ekleyip çırpın,
  4. İçine küp küp doğradığınız patatesleri ekleyip karıştırın,
  5. Kek karışımını yağladığınız fırın tepsisine dökün,
  6. Üzerine susam ve çörek otu serpin,
  7. 190 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun…







Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire