Pages

vendredi 6 décembre 2013

Mug Cake / Kupa da kek

Caniniz kek yapmak mi istedi ? Kendi basinamisiniz ? Biraz üsengeçliginiz mi tuttu ?

Iste bu tarif tam size göre :)
Geçen gün youtube da bir fransiz sitesinden buldugum bu tariften fikir alip sizinle paylastim.

Malum bloglarda gezinirken bazen öyle canim çekiyo ki, ama mecbur musafir beklemem gerek pasta falan yapabilmek için :(

Az önce de ayni oldu, bende dur bi su Mug Keki deneyeyim dedim ve iyiki yapmisim =)
Bundan sonra canim kek yemek istediginde hemen kolayca yapabilecem =)

Hemde firini yakmaya gerekde yok, tek ihtiyacinizi bir mug ve bir mikrodalga =)
Tam ögrencilere göre bir Tarif !

Az önce denedigim için hem kekimi yiyorum çayimla hemde yaziyorum :)

Hadi Tarife geçelim artik :








Malzemeler:

1 Mug/ kupa için:

1 yumurta
1 çorba kasigi tereyag
1 parça bitter çikolata veya yarim çorba kasigi kakao
1 çorba kasigi un
1 çorba kasigi seker
yarim çay kasigi karbonat veya kabartma tozu

Hazirlanisi:




Kupanin içine tereyagini ve bitter çikolatayi ekleyip, 30 saniye veya 1 dakika mikro dalgada eritin.
Içine sekeri, unu, ve kabartma tozunu ekleyip karistirin.
Bir yumurta ekleyip iyice çirpin.
Kivami ayni kek gibi olmasi lazim.
Mikrodalganiza koyup 1buçuk dakikaya ayarlayin.
Firininizin gücüne göre ayarlamaniz lazim belki bir kaç saniye daha eklemeniz gerekebilir.
Pistigini kontrol edip ilidiktan sonra yiyebilirsiniz.

Not: benimki resimdeki kadar kabarmadi, sadece biraz yukariya çikmis, yumusacik, bir kisilik bir porsionluk kek oldu.
Kupadan çikarmaniza gerek yok, içinde kasikla yiyebilirsiniz =)
Resimdeki gördügünüz gibi ben findikli çikolata ile yaptim ondan rengi açik, elinize ne dekkelirse onunla yapabilirsiniz =)

Seyma'dan Fikirler: Artik bu tarifi denedikten sonra, içine istediginiz malzemeleri ekleyebilirsiniz size kalmis.
Üzüm, ceviz, kakao, kahve, çikolata parçalari.....
Ortasindan kesip krema koyabilirsiniz....
Yani bildiginiz kek, ama daha hizli ve pratik bir sekilde :)
Aniden musafiriniz geldiginde bir kaç tane yapabilirsiniz, güzel kupalarda Servis edebilirsiniz...

Afiyet Olsun :)

1 commentaire:

  1. Ve firini bozuk olanlar içinde çok pratik bir tarif :))
    Aslinda ben tasindigimdan beri (yani 3 ay olacak) mikro'yu kartonundan çikarmamistim, çunku fazla kullanmiyordum.. Ama bir aksam canim kek istedi, ve kalkip hemen mugcake yaptim, çok guzel oldu :)

    RépondreSupprimer