Pages

dimanche 9 juin 2013

Hazir çorbali Kiş

Bu çorbayi denemek için almistim, su hazir çorbalar nasil diye. Ama iste Fransizlarin damak tadi ile türklerin damak tadi ayni olmuyor :/
Içine baharat ekledim, tereyag ekledim ama çorbasi bence pek güzel olmadi.
Bende napsam napsam dedim, birkaç  tane aldim indirimde idi çöpe de atamazdim.
Üzerinde internet sitesinde kiş tarifi var diye gidip baktim. Bende çorbasi güzel olmadi ama insaa Allah kişi bari güzel olur dedim ve denedim. Ve iyiki de yapmissim !
Tabi kendime göre de birkaç degisiklik yaptim = ) Sogani ve salamlari ekledim. Türk mutfaginin vazgeçilmez Sogani !
Bu çorbanin içinde domates, patlican, patates falan var. Baska çorba çesitleri ile de deneyebilirsiniz.

Bence çook güzel oldu, yigenler çok begendi !

Umarim sizde begenirsiniz ^^



 

Malzemeler:

600 ml sebzeli hazir çorba (yaklasik 2 su bardagi)
5 yumurta
125g mozzarella veya kasar peyniri (4 tutami altina ve kalani üzerine)
3 çorba kasigi un
1 rulo hazir hamur veya milföy
Feslegen tuz karabiber

Harci için:

1 sogan
2 çorba kasigi sivi yag
4-5 dilim hindi salami

Hazirlanisi:





Hamuru açip tart kagidi varsa kagidi ile tepsisine yerlestirin yoksa kendiniz koyun. Bir çatal ile her tarafina delik yapin.
Yumurta, çorba, elenmis un, tuz, karabiber hepsini iyice çirpin.
Sogani yemeklik dograyip yagda kavurun, salamlari küp sekline kesip onlari da ekleyip hafif kavurun. Sogumaya birakin.
Soguyan karisimi hamurun üzerine dökün. Onun üzerine 4 tutam kasar serpin ve birkaç tutam feslegen ve çorba karisimini dökün.
Önceden isitilmis 200 derecelik firina koyun 10 dakika pistikten sonra çikarip üzerine kalan kasari koyup yeniden firina koyun.
Iyice pistigini bir kürdan ile kontrol edin.
Kiş pistiginde kagidindan tutup servis tabagina alin, bir elinizle kişi bir elinizle kagidi tutup altindan kagidi çikartin.
Ilidiktan sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun =)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire