Pages

vendredi 22 novembre 2013

Bal Kabagi Tatlisi

Balkabak tatlisini çok severim, üzeri bol cevizli oldumu offff büyük bir tabagi yiyebilirim kendi basima :P

Yapmasi kolay ve çok basit bir tatli.

Ben annemden göz karari olarak ögrendim. Sekerin ayarini aslinda damak tadiniza göre ayarlamaniz lazim.
Tabi kabaktan kabaga da tatliligi degisiyor sanirsam.

Bu tarifi her yaptigimda hep, firinimizi aldigimiz zaman aklima gelir.
Mutfagin dolaplarini degistirdigimizde firini da degistirdik, ankastre firin. Tabi yeni olduguna pek adetlerini bilmezdim. Bal kabagi tatlisi yapmistim. Firina koydum ve eski firinimizda gazli oldugu için buhar sorunu yoktu, anca karistirmak için açardik. Bu yeni firinlar elektrikli oldugu için bazi dikkat edilecek seyler var tabi.
Balkabagi tatlisida pisince çok sulanir. Bizim tatlimiz da piserken normal oldugu gibi çok sulandi, yani buhari da çok oldu, sonra bir baktik, firin durmus, isik falan da yok. Elektrikleri kontrol ediyoruz çalisiyor sorun yok. amaaaan nasil korktuk yep yeni firina nooldu ?
Artik ertesi gun tamirciyi çagirdik, adam bir baktiki firinin sigortasi atmis. :)
Güvenlikten dolayi çok sulu yemekler pisirince buhar çok olusurmus, onun için sigortalari atarmis bu mubaregin :)

O gun bugun her balkabak pisirdigimde bu olay aklima gelir. Onun için pisirdigimde her 10 dakkaya bir kapagini açip bir kaç saniye bekliyorum buhari çikmasi için =)


Balkabak tatlisini çogu kisi bilir sanirsam. Ama bende annemden ögrendigim gibi çok basitçe tarifini paylasiyorum. Insaa Allah sizde begenirsiniz.







Malzemeleri:
  • 1 tabak genisliginde bal kabak 
  • 3-4 su bardagi Seker
  • 6-7 tane karanfil


Süslemek için:
  • Ceviz
  • Hindistan cevizi
  • Tarçin


Hazirlanisi:

Bal kapagini yikadiktan sonra, dilimleyip soyun.
Irir iri parçalara kesin.
Büyük bir firin tepsiye dizin.
Üzerine kaplayacak kadar toz seker serpin damak tadiniza göre ayarlayin.
Karanfilleri aralarina serpin.
Firinin alt tabanina koyup sadece altini yakip,  180 derecede pisirin.
Arada firini açip buharin çikmasini saglayin ve bir kere karistirmaniz yeterlidir.
Suyunun tadina bakin, sekeri az ise o zaman ekleyebilirsiniz.
Kabaklar yumusamaya basladiginda firindan alabilirsiniz. Cok piserse dagilirlar.
Firinin üstünü yakip birkaç dakika da öyle pisirin, üstü hafif kizarir gibi olsun karamelize olsun.
Firindan çikardiktan sonra sogumaya birakin.
Soguduktan sonra servis edeceginiz kaselere koyun,
Üzerine bol ceviz serpin. Hindistan cevizi ve hafif toz tarçin serpin.

Afiyet Olsun :)





Not: genellikte balkabagi tatlisi pistikten sonrada çok sulu kalir.
Ben bukez 3/4 suyunu aldim. Bir siseye süzüp doldurdum ve çöpe atmak istemedim o kadar tatliki suyu ama çok sekerli. Bir baska tatli için kenara koydum. Ya serbet olarak kullanicam veya bilmiyorum. Bakalim neye kullanirim tarifini sizinle paylasirim insaa Allah

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire